Foto: Arhiva Pixabay

Se stie deja ca exista o serie de factori care influenteaza greutatea, inclusiv genetica. Ai spune ca daca esti predispus genetic sa fii gras, obez chiar, nu prea ai ce face. Un studiu a identificat insa sase tipuri de miscare care ajuta la slabire, chiar daca genele tale vor altceva.

In cadrul acestuia, aproape 20.000 de adulti din Taiwan, cu varste cuprinse intre 30 – 70 de ani, au fost monitorizati cata vreme au facut un anumit gen de miscare. S-a demonstrat ca, chiar si in cazul celor predispusi la obezitate, ajutau joggingul, cataratul pe munte, plimbarile, inclusiv cele in pas alert, dansul si yoga, arata Science Alert.

Insa alte tipuri de miscare, la fel de populare si la care oamenii apeleaza adesea in speranta ca vor scadea in greutate, nu ajutau deloc in cazul in care indivizilor predispusi la obezitate. E vorba despre mersul cu bicicleta, stretchingul, inotul, chiar daca, totusi, erau benefice sanatatii.

Cel mai eficient mod de a slabi s-a dovedit a fi joggingul – cate 30 de minute, de trei ori pe saptamana.

La polul opus, cel mai putin eficient s-a dovedit a fi inotul in apa rece, care crestea foarte mult apetitul, se mai arata intr-un raport publicat de jurnalul PLOS Genetics.